Balls & Glory is winkelconcept van het jaar

Het restaurant Balls & Glory heeft de Mercuriusprijs voor "winkelconcept van het jaar" gewonnen. Dat heeft organisator Comeos, de federatie voor handel en diensten in België, meegedeeld.

"De jury koos dit jaar met Balls & Glory voor ondernemerschap van bij ons", zo zegt juryvoorzitter Gino Van Ossel. De professor aan de Vlerick Business School looft ook de manier waarop de onderneming met zijn restaurants en foodtrucks inspeelt op de trend naar een kwalitatieve, snelle hap.

"Balls & Glory heeft het perfecte evenwicht gevonden tussen de behoeftes van de klant en de noden van de ondernemer. Het bedrijfsmodel met centrale keuken laat toe op een efficiënte en winstgevende manier met een witte kassa te werken. Het is een concept dat schaalbaar tot een keten kan worden uitgerold", zegt Van Ossel nog.

Wim Ballieu, de man achter Balls & Glory, zegt erg tevreden te zijn met de bekroning. "Ik ben super fier op deze prijs. We zien deze erkenning als een waardering voor de horecasector in zijn totaliteit: horeca is retail op zijn best, een mooie mix van product, service en beleving."

De tweede en derde plaats van de Mercuriusprijs gaan naar Thuiszorgwinkel en Elektro Van Assche.